Het tru-merk opgepoetst: waarom een rebranding?

Bij TRU houden we van spic en span. Ook als het gaat over de manier waarop we ons in de markt zetten, kiezen we resoluut voor brandschoon. Of beter: branding-schoon. Het afgelopen jaar gaven we ons merk een doordachte poetsbeurt en stoften we ook de website helemaal af. Het opzet? Onze aanpak en visie maximaal zichtbaar maken voor de buitenwereld. Om zo nóg meer het verschil te maken als cleanroom cleaner. In de Benelux en straks ook daarbuiten.

Afbeelding over Het tru-merk opgepoetst: waarom een rebranding?

Wist u dat TRU ook een afkorting is? Achter elke letter gaat een bouwsteen van onze visie schuil. De T staat voor thrutentic approach en verraadt onze liefde voor een open en eerlijke manier van werken, de R van revolutionary impact vertaalt onze ambities om impact te creëren via innovatie en met de U houden we overtuigend vast aan onze unique focus op de nichemarkt van cleanroom cleaning. Specialist in strategische branding Opmerkelijk verdiepte zich in ons merk en luisterde maandenlang naar onze drijfveren, ambities en bezorgdheden. Het resultaat: een gedetailleerd stappenplan om de missie en visie van TRU vakkundig te verpakken in al onze communicatieboodschappen. Soms subtiel, dan weer heel nadrukkelijk. En met een totaal vernieuwde website als vlaggenschip van onze opgefriste en uniforme huisstijl.

Verschillen in de verf

Want in een alsmaar visuelere wereld moet je niet alleen zeggen wat je doet, maar ook tonen waar je voor staat. En als je dan toch het woord neemt, zorg je best dat iedereen geboeid luistert. Storytelling, weet u wel. Daarom krijgt u op onze website niet enkel een mooi overzicht van onze diensten, maar nemen wij u ook mee in ons verhaal. Omdat het onlosmakelijk verbonden is met onze identiteit en specifieke aanpak. Om onze internationale ambities waar te maken – zónder af te stappen van onze kernwaarden – voelden we dat we onze boodschap anders moesten brengen. Met een sterkere merkpositionering willen we niet enkel aantonen dat we goed zijn in wat we doen, maar het ook beter en anders doen dan de traditionele spelers op de markt. No offence! Maar dankzij onder meer onze GMP-expertise, duurzame visie, mensgerichte benadering, goed opgeleide cleaners, consultancy services en vormingsmogelijkheden maken we echt wel het verschil en bieden we innovatieve oplossingen vanuit een grote betrokkenheid voor mens én maatschappij. Precies wat onze gloednieuwe baseline zo bondig samenvat.

Relevantie is key!

Onlangs kondigden we onze overzeese plannen aan via een joint-venture met de Pharma Resource Group (PRG), een Amerikaanse wereldspeler in product development en commerciële productie. Om in de Verenigde Staten voet aan de grond te krijgen, gebruiken we exact hetzelfde strijdwapen als bij ons: relevantie. Vrij vertaald: waar liggen onze doelgroepen van wakker en hoe verzekeren wij hun nachtrust? Vertrekkende vanuit zeven probleemstellingen schreven we evenveel oplossingen uit: onze zogenaamde sleep-tight-solutions die we kracht bijzetten met een reeks testimonials. Opnieuw stories, maar in dit geval van klanten waarmee ons doelpubliek zich kan identificeren. Ook onze duurzame overtuigingen spelen we vandaag veel beter uit. Ze zijn niet nieuw, maar kregen een nadrukkelijkere rol door ze te bundelen in zes weldoordachte krijtlijnen. Stuk voor stuk heel tastbare actiepunten die naadloos aansluiten bij de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s) van de Verenigde Naties en waarmee we als organisatie elke dag bijdragen aan een betere wereld.

See our TRU colors

Waarom we u dit allemaal meegeven? Omdat we nu eenmaal vastklampen aan onze thrutentic approach. En vrank en vrij vertellen hoe wij de dingen aanpakken. Ook achter de schermen. Want wij hebben niets te verbergen. What you see is what you get. En laat dat nu precies de insteek zijn van onze rebrandingstrategie: een glashelder beeld creëren van wie we zijn, wat we doen en op welke manier. Want eerlijkheid duurt nog altijd het langst.

Ge-brand om onze nieuwe website te zien?
Neem vlug een kijkje.