Hoe TRU cleanroom cleaning aanpakt: ons stappenplan voor nieuwe klanten

Critical cleaning  

Als u werkt in een cleanroom, weet u dat hygiëne een topprioriteit is. Zelfs de minste verontreiniging kan leiden tot contaminatie. TRU is dé expert in cleanroom cleaning en zorgt ervoor dat uw cleanroom altijd in topvorm is. Maar wat mag u verwachten als u eenmaal besluit om met TRU in het zeepsop te gaan? We laten onze Business Development Manager Wouter Heggerick aan het woord.

Wouter hoort het toekomstige klanten zichzelf vaak afvragen: hebben wij wel een externe partner nodig? “Zodra uw medewerkers een omkleedprocedure volgen om een bepaalde ruimte te betreden, dringt de nood aan een betrouwbare expert in cleanroom reiniging zich wel degelijk op”, vertelt Wouter Heggerick.

1. Vaarwel ballast!

“Als u eenmaal besluit om voor het reinigen van uw cleanrooms een externe partner in te schakelen, krijgen uw productieoperatoren meer tijd om hun kernactiviteiten tot een goed einde te brengen. Niet alleen de productiviteit zal stijgen, ook het werkgeluk zal meteen forse stappen in de goede richting zetten. Eén ding is zeker: de aanpak die TRU hanteert voor uw bedrijf, is uniek. Want elke situatie is anders.”

2. Face-to-facemeeting

“Na het tekenen van het contract rekenen we maximaal drie maanden vooraleer de samenwerking in de praktijk kan opstarten. Eerst komt het TRU-team persoonlijk langs. Tijdens dat bezoek beoordelen we de situatie en stellen we vast welke aanvullende producten of procedures nodig zijn.”

3. De nodige adviezen

“Bij het bestellen van de benodigde producten volgen wij vaak de aanbevelingen van de klant. Zijn er geen richtlijnen, dan raden we graag vertrouwde leveranciers aan, zoals Dastex. Als de klant dat wenst, kijken we ook met een kritische blik naar de omkleedprocedure en de naleving van de nieuwe Annex 1. We zorgen ervoor dat alles in orde is en adviseren eventuele aanpassingen.”

4. Bestellen van materialen

“Of we nu een cleanroom, een kritisch laboratorium of andere gespecialiseerde productieomgevingen – zoals ESD- of ATEX-zones – moeten reinigen: onze klanten hebben het laatste woord in de keuze tussen materialen. In deze fase bestellen we ook onze eigen TRU-gelabelde trolley, zodat die zeker op tijd ter plekke is.”

5. Gezocht: gedreven medewerkers

“Gekwalificeerde teamleden vinden, vormt in onze sector de grootste uitdaging. Een uitdaging waarop we bij TRU sterk inzetten. Met een frisse blik gaan we op zoek naar werknemers die in het geografische gebied van de klant wonen, zodat ze gemakkelijk naar de werkplek kunnen pendelen. We plaatsen vacatures met berekende uren om snel reacties te krijgen én de Operationele Manager voert sollicitatiegesprekken op de locatie van de klant. We geven nieuwe werknemers een overzicht van de omkleedprocedure en een basis-GMP-training om hen in hun rol te loodsen. Onze ervaring? Dat ze daarna helemaal gerustgesteld aan hun nieuwe job kunnen beginnen.”

Wat als de vaste cleanroom cleaners belet zijn om te komen werken? “We hebben mobiele schoonmakers die ziekte, vakantiedagen en periodieke opdrachten opvangen. Deze schoonmakers hebben flexibele roosters en houden van een gevarieerde job. Ze zijn zeer bekwaam en goed op de hoogte van de procedures en de behoeften van de klant.”

6. Voortdurende ondersteuning door TRU

“De Business Development Manager vormt uw belangrijkste aanspreekpunt voor structurele veranderingen in de samenwerking, terwijl onze Operationele Manager de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden zal beheren. Het team van TRU is altijd bereikbaar en bereid om mee te denken.”

7. Grondige kwaliteitscontrole

“In ons bedrijf nemen we kwaliteitscontrole zeer serieus. We voeren meerdere keren per jaar onaangekondigde controles uit om ervoor te zorgen dat onze werknemers de procedures volgen. Tijdens die inspecties stellen wij onze werknemers verschillende vragen om hun kennis van de procedures te testen. Ons proces is veel grondiger dan dat van onze concurrenten: we geven niet alleen een score, we duiken ook diep om de kwaliteit van alle aspecten van onze activiteiten te waarborgen. En we moedigen inspecties van onze klanten zelf ook aan.”

8. KPI’s en vooruitgang

“We zitten regelmatig samen met onze klanten, variërend van driemaandelijks tot jaarlijks, afhankelijk van hun omvang. Tijdens die meetings bekijken onze CEO Vanessa en de Operationele Manager de belangrijkste prestatie-indicatoren en beoordelen ze de vooruitgang, met inbegrip van materialen, producten en procedures.”

Dankzij deze professionele en unieke aanpak die is aangepast aan de specifieke situatie van uw bedrijf, kan TRU ervoor zorgen dat uw cleanrooms altijd schoon en veilig zijn voor uw medewerkers en productieprocessen.

Wilt u uw cleanroom door ons laten reinigen? Neem dan contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.